Hurraa! Tartus on ohutu(m).

Tartu on minu linn. Kui tegelen andmetega, kus Tartu on sees, siis vaatan seda hulka lähemalt. Viimasel ajal olen veidi tutvunud ja uurinud politsei avaldatud andmetega, Tartu on ka nendes andmetes esindatud. Tartu paistab olevat ohutu. Või täpsemalt öeldes Tartus on üldiselt vähem süütegusid kui keskmiselt Eesti linnades.

Tartlastele meeldib kiirust ületada

PPA avaldab süütegude andmeid. Ma jagasin kõik süüteod seitsmeks grupiks. Lähemalt uurisin, kuidas Tartu süüteod erinevad nii Eesti keskmisest kui ka Eesti linnade keskmisest. Ausama pildi saamiseks vaatan süütegusid 1000 elaniku kohta.


(täisekraani versioon)

Näeme, et Tartus (roheline) on pigem ohutu, süütegusid on vähem või sama palju kui Eestis keskmiselt. Ja võrreldes linnadega on ka üldiselt keskmine või keskmisest parem tulemus, välja arvatud kiiruseületamine(!).

Kiiruseületamised toimuvad tavaliselt maanteel, seal, kus kiirused on nagunii suuremad ja ruumi rohkem. Enamus Tartu kiiruseületamised on ka tänavatel, kus on ruumi rohkem – Turu, Ringtee ja Riia tänav.

Muideks, Eesti kiiruseületamisest kirjutasin ühe postituse ka opendata.riik.ee blogis. Mine, vaata, mis margiga ületatakse kiirust kõige rohkem! Kui palju sinu auto margiga kiirustatakse?

Kas sama pilt oli ka 2016. aastal?

Huvitav, et Tartus nii palju kihutatakse. Kas see on 2017. aasta eripära või oli ka nii 2016. aastal?


(täisekraani versioon)

Kahe aasta võrdlusest võib välja lugeda, et süütegusid on pigem vähemaks jäänud. Huvitav, et avaliku korra rikkumisi oli 2016. aastal Tartus rohkem kui mujal. Samas kiiruseületamisi oli Tartus vähem kui keskmiselt Eesti linnades, seega vist on 2017. aasta kuidagi eriline.

2017. aastal oli Eesti Euroopa Liidu Nõukogu eesistumine, mille tõttu jätkus liiklusjärelevalve jaoks vähem ressurssi. Selle tõttu on ka joobes juhtimisega vähem vahele jäädud (Delfi artikkel antud teemal).

2017. aastal on kiiruseületamised kõikjal kukkunud, Tartus vähem kui keskmiselt. Minu hüpotees on see, et kuna Tartu asub Tallinnast nii kaugel, siis Tartu liiklusjärelevalvele mõjus eesistumine vähem ja Tartus lihtsalt mõõdeti kiirust tihedamini.

Mis sa arvad, kas see võib olla nii? Või ongi mittetartlased palju korralikumalt sõitma hakanud?

Andmed:
https://www2.politsei.ee/et/organisatsioon/analuus-ja-statistika/avaandmed.dot
Statistikaameti andmebaas (tabel RV0241)

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga